Zasady i warunki

Właścicielem sklepu internetowego FajneOpony.pl jest:

AUTO-REMONT Stanisław Łukasik
Dąbie 89A,21-400 Łuków
NIP: 825-101-45-93

 

§1 Jakość produktów

Wszystkie produkty oferowane w sklepie są NOWE I PEŁNOWARTOŚCIOWE objęte GWARANCJĄ PRODUCENCKĄ. Za ogumienie pełnowartościowe, zgodnie z Polską Normą nr PN-C-94300-7;1997 "Ogumienie. Pakowanie, przechowywanie i transport.” uważa się opony nie starsze niż 36 miesięcy od daty produkcji.

§2 Ceny

Podane ceny wyrażone są w złotych polskich. W pozycji „cena netto” podajemy aktualną cenę netto za szt. produktu. W pozycji „cena brutto” podajemy aktualną cenę zawierającą podatek VAT za sztukę produktu.

§3 Koszt przesyłki

W przypadku zamówienia kompletu (4szt.) felg lub opon, lub przekraczającego wartość 1000 złotych (nie dotyczy felg i opon), przesyłka jest bezpłatna. W pozostałych przypadkach koszt przesyłki wynosi 24,40 zł brutto. Na życzenie klienta jesteśmy w stanie dostarczyć przesyłkę również w dni wolne od pracy i święta lub zagwarantować godzinę dostarczenia. Wymaga to jednak odpowiedniej dopłaty zgodnie z taryfikatorem:

  1. Zastrzeżenie godziny doręczenia w dni powszednie do godz. 9:30 (w okresie od 1 listopada do 1 marca do 10:30) +97,60 zł brutto
  2. Zastrzeżenie godziny doręczenia w dni powszednie do godz. 12:00 +73,20 zł brutto
  3. Zastrzeżenie godziny doręczenia przesyłki w dni robocze w godz. 17:00-19:00 + 85,40 zł brutto
  4. Zastrzeżenie doręczenia do rąk własnych +61,00 zł brutto
  5. Doręczenie przesyłki w sobotę +84,40 zł brutto
  6. Doręczenie przesyłki w niedziele i święta +124,40 zł brutto.

§4 Formy płatności i dokumenty zakupu

Proponujemy różne formy płatności; gotówką przy odbiorze zamówienia (za pobraniem), przedpłatę, oraz przelew (dla stałych Klientów).

Każdy zakup dokumentowany jest dokumentem (Faktura VAT), który dołączany jest do przesyłki lub wysyłany do nabywcy w ciągu 14 dni od czasu realizacji zamówienia. Jeżeli w dokumencie zakupu wystąpił błąd, prosimy o wystawienie noty korygującej i wysłanie na nasz adres.

§5 Zamówienie - jak składać

Przez witrynę serwisu. Tzw. zamówienie odbywa się poprzez dodanie produktu do koszyka zakupów, a następnie wypełnienie formularza zamówienia. Złożenie zamówienia wymaga, w celu uwiarygodnienia, zalogowania się, czyli podania loginu i hasła. Przy dokonywaniu zakupów po raz pierwszy należy dokonać rejestracji. Od tej pory możecie Państwo dokonywać zakupów w naszym sklepie. Po złożeniu zamówienia, otrzymacie Państwo na wskazany w zamówieniu adres e-mail, potwierdzenie przyjęcia zamówienia. Jeżeli stwierdzicie Państwo jakąkolwiek niezgodność danych w zamówieniu, lub też chcecie je poprawić, prosimy o niezwłoczny kontakt e-mailowy bądź telefoniczny.

Zamówienie można również złożyć telefonicznie pod nr. kom. +48 508 226 943, kom. +48 506 140 855, tel. +48 25 625 07 63, pocztą elektroniczną autoremont-opony@wp.pl, lub faksem pod numer telefonu+48 25 625 20 06

E-mail lub faks powinien zawierać następujące dane;

Imię i Nazwisko osoby zamawiającej, adres zamieszkania (będący również domyślnym adresem doręczenia przesyłki), telefon kontaktowy, email.

Dane firmy (w przypadku zamówienia realizowanego na firmę) pełna nazwa, adres, NIP.

Informacje o zamawianym produkcie; producent i model, rozmiar i ilość, zastosowanie (np. do jakiego pojazdu ma być zastosowany zamawiany produkt – marka, model, rocznik, silnik, itp.), uwagi (np. godzina doręczenia, inne miejsce doręczenia przesyłki). Zamówienia złożone telefonicznie wymagają potwierdzenia przez Klienta, poprzez kliknięcie linka podanego w emailu informującym o złożeniu zamówienia.

UWAGA: Zamawiając opony asymetryczne, kierunkowe niezbędnym jest określenie w zamówieniu ilości sztuk opon lewych i ilości sztuk opon prawych. Zamawiając felgi prosimy o podanie parametrów samochodu, w którym mają być zamontowane (marka, model i rocznik oraz informacje o silniku). Im więcej informacji - tym lepiej. Informacje te posłużą do prawidłowego dobrania felg i zestawów montażowych.

 

§6 Realizacja zamówienia

Realizacja zamówienia odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej.

Zamówienia złożone i potwierdzone do godziny 13:00 od poniedziałku do czwartku realizujemy na ogół w dniu następnym do godziny 17:00, zamówienia złożone w ten sam sposób w pozostałe dni (piątek-niedziela), lub potwierdzone z opóźnieniem, realizowane są da ogół w ciągu 1-3 dni roboczych (w okresie wzmożonego popytu - przełom jesieni i zimy, czas realizacji może wydłużyć się nieznacznie), o ile towar jest dostępny „od ręki”. Stan realizacji zamówienia możecie Państwo kontrolować poprzez zalogowanie się do własnego konta w sklepie. Wszystkie informacje o realizacji zamówienia przesyłane są drogę listu elektronicznego na adres e-mail podany w zamówieniu. Pytania dotyczące przesyłek można również kierować do naszego serwisu.

§7 Odbiór przesyłki

Przesyłki dostarczane są firmą kurierską. Prosimy o sprawdzenie w obecności kuriera, zgodności przesyłki ze złożonym zamówieniem. W przypadku przesyłek w opakowaniach, przed odbiorem przesyłki, należy sprawdzić w obecności kuriera, czy opakowania nie noszą śladów uszkodzeń w transporcie oraz czy produkty nie noszą śladów uszkodzeń mechanicznych, np. po upadku. Jeżeli produkty noszą ślady uszkodzeń, to po dokonaniu płatności za przesyłkę (w przypadku przesyłek za pobraniem) prosimy o rozpakowanie produktów i dokładne sprawdzenie czy zamówiony towar nie nosi śladów uszkodzeń oraz czy jest kompletny. Jeżeli zamówione produkty są uszkodzone lub niekompletne, niezbędne jest spisanie protokołu szkody w obecności kuriera, oraz odesłanie produktów wraz z oryginałem protokołu na adres naszego biura handlowego. Jeżeli produkty są niekompletne, i został prawidłowo spisany protokół reklamacji, braki będziemy uzupełniać. W takim wypadku prosimy o nieodsyłanie produktów. Jeżeli produkty są wadliwe (posiadają ewidentne wady fabryczne), prosimy o odesłanie ich na adres naszego biura handlowego z krótką notatką opisującą wady. Jeżeli wada fabryczna zostanie ujawniona podczas montażu, do odsyłanych produktów prosimy załączyć informację z zakładu montażowego.

Uwaga: Podstawą wszelkich roszczeń z tytułu uszkodzeń lub braków w przesyłce jest protokół szkody spisany w obecności kuriera podczas odbioru przesyłki. Brak takiego protokołu zamyka procedurę reklamacji. (USTAWA z dnia 23 kwietnia 1964 r. KODEKS CYWILNY, w szczególności Art. 548).

§8 Odstąpienie od umowy (zwrot towaru)

Każdemu Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni roboczych od dnia odbioru towaru, bez podania przyczyn, zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000r. (Dz. U. z dnia 31 marca 2000r.). Zwrotu towaru mogą Państwo dokonać z zastrzeżeniem, że nie nosi on śladów montowania i użytkowania. Zwracany towar musi być oryginalnie opakowany, kompletny i bez uszkodzeń, a opakowanie nie może nosić śladów otwarcia(Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów Dz. U. z 2000 r., Nr 2, poz. 271). Koszty zwrotu obciążają Klienta. Zwracając zakupiony towar koniecznym jest dołączenie dowodu zakupu, gwarancji i oświadczenia o rezygnacji z zakupu z podaniem dokładnych danych kupującego wraz z numerem konta, na które przelejemy w ciągu 14 dni należność za zwracany towar. Zwracane produkty prosimy odesłać na adres podany w oświadczeniu.

Po zamontowaniu opon na felgi, felgi aluminiowe lub stalowe traktowane są jako używane i nie podlegają zwrotowi. Przed montażem opon, sugerujemy przymiarkę felg do samochodu.

§9 Reklamacje

Podstawą rozpatrzenia reklamacji jest dokument zakupu (faktura VAT lub paragon), którą otrzymujecie Państwo łącznie z towarem, lub listownie, w ciągu kilku dni po realizacji zamówienia. Reklamację możecie Państwo zgłosić w dowolnym, autoryzowanym punkcie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, reprezentującym producenta zakupionych przez Państwa produktów. Producent ma obowiązek w ciągu 14 dni od dnia złożenia reklamacji dokonać jej rozpatrzenia. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, dokonujemy zwrotu wartości reklamowanego towaru, przelewem na wskazane konto lub wymieniamy towar na nowy, wolny od wad. Jeżeli towar nosi ślady uszkodzeń mechanicznych, a nie został sporządzony protokół szkody w obecności kuriera, reklamacja takich uszkodzeń jest bezzasadna. Uwaga: reklamowany towar musi posiadać oryginalne opakowania.

§10 Dostępność produktów

W serwisie prezentowana jest pełna oferta producencka. Nie oznacza to posiadania wszystkich produktów na stanach magazynowych. Staramy się o utrzymanie maksymalnie wysokiej dostępności proponowanego asortymentu, jednak w niektórych przypadkach realizacja zamówienia jest uzależniony od posiadania towaru przez producenta, importera lub dystrybutora, czy też możliwości sprowadzenia konkretnego produktu na zamówienie. W takim wypadku realizacja zamówienia może potrwać 7-21 dni. W przypadku braku możliwości realizacji złożonego zamówienia w określonym terminie, zostanie ono anulowane, a klient zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany.

§11 Polityka prywatności

Państwa dane osobowe przekazane nam w celu realizacji zamówienia są chronione zgodnie z obowiązującymi na terenie RP przepisami prawa. Otrzymane od Państwa dane posłużą jedynie do realizacji przez naszą firmę oraz firmy współpracujące, w szczególności firmy kurierskie, złożonych zamówień oraz do przekazywania informacji o ofercie handlowej i aktualnościach serwisu (Newsletter, mailing).

§12 Uwagi końcowe

Zasięg funkcjonowania sklepu to teren Rzeczypospolitej Polskiej.

Produkty prezentowane w sklepie nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu prawa. Stanowią jedynie zaproszenie do składania zapytania ofertowego - tzw. "zamówienia".

Przed złożeniem zamówienia na interesujący Państwa produkt zalecamy sprawdzenie dopuszczalności jego zastosowania w Państwa samochodzie. Informacje takie znajdziecie Państwo w instrukcji eksploatacji pojazdu.

Jeżeli do jednostkowych sztuk felg mają być załączone zestawy montażowe, niezbędnym jest poinformowanie o tym fakcie sprzedawcy. W takim przypadku cena pojedynczej felgi może wzrosnąć o koszt zestawu montażowego.

Zastrzegamy sobie prawo odstąpienia od realizacji tzw. zamówienia w przypadku nieprzewidzianej zmiany cen przez dostawców lub producentów, ważnych przyczyn ekonomicznych, w tym pomyłek w prezentowanej ofercie, braku możliwości określenia terminu realizacji zamówienia lub zdarzeń losowych.

Zamówienia zawierające dane niekompletne, nieprawdziwe lub takie, które nie mogą być zweryfikowane, nie będą przyjmowane do realizacji.

Przedstawiona oferta w sklepie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Handlowego, jest jedynie zaproszeniem do rozpoczęcia rokowań (zgodnie z art. 71 k.c.). Rozpoczęcie rokowań następuje poprzez funkcję "zamów" dostępną w serwisie. Złożenie zamówienia równoznaczne jest z wyrażeniem woli zakupu przez stronę składającą zamówienie.

Wszystkie znaki towarowe, logo, nazwy oraz niektóre charakterystyki są własnością producentów i są chronione prawnie. W serwisie zostały zaprezentowane wyłącznie w celach informacyjnych.

Złożenie zapytania ofertowego, zwanego potocznie w regulaminie zamówieniem, jest dobrowolne, a składający nie wnosi uwag do niniejszego regulaminu i akceptuje go.

Uwaga: Zamówienia o statusie "W trakcie realizacji" i "Przyjęte do realizacji" muszą zostać odebrane przez Klienta. Zamówienie takie, ze względu na rozpoczęty proces logistyczny, nie może być anulowane przez klienta. Odmowa przyjęcia nadanej przesyłki może skutkować naliczeniem kosztów logistycznych (pakowania, wysyłki i magazynowania oraz przesyłki zwrotnej) w wysokości 10% wartości zamawianego towaru, nie mniej niż 40 PLN netto za paczkę (USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego, USTAWA z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny w szczególności Art 535, 544, 545, 548). Odebrana przesyłkę można zwrócić, gdyż każdemu Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy §8 Odstąpienie od umowy (zwrot towaru).

§13 Gwarancje

Wszystkie produkty dostępne w naszym serwisie są nowe i posiadają pełną gwarancję producenta. Gwarancję można realizować w dowolnym punkcie serwisowym, autoryzowanym przez konkretnego producenta. Podstawą realizacji gwarancji jest dokument zakupu.

Felgi
  1. Producent udziela gwarancji na obróbkę i lakierowanie kół na okres 2 lata licząc od daty zakupu.
  2. Każda reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni.
  3. Reklamacje rozpatrywane są tylko za pośrednictwem autoryzowanych sprzedawców.
  4. Wykluczenie gwarancji ;
    1. Bicie promieniowe spowodowane niewłaściwą eksploatacją np. szybkie najechanie na krawężnik.
    2. Koła z lakierem nieoryginalnym.
    3. Nieprawidłowa lub brak konserwacji kół.
    4. Uszkodzenia eksploatacyjne lub montażowe.
    5. Uszkodzenia spowodowane nieodpowiednimi ciężarkami wyważającymi.
    6. Uszkodzenia spowodowane nieodpowiednimi elementami mocującymi.
    7. Uszkodzenia spowodowane w wyniku zmian technicznych Państwa pojazdu.
  5. W przypadku reklamacji uzasadnionej producent wymieni obręcze na wolne od wad.
  6. W przypadkach pozostałych zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy prawne.
Warunki gwarancji na opony
Dębica, Dunlop, Fulda, Goodyear, Sava

Firma TC DĘBICA gwarantuje dobrą jakość opony i zapewnia odpowiednie parametry trakcyjne przez cały okres jej eksploatacji w czasie 24 miesięcy od daty zakupu. Dystrybutor zapewnia rozpatrzenie w terminie do 14 dni każdej reklamacji i uznanie jej, o ile przyczyną była wada fabryczna. Ewentualne roszczenie gwarancyjne może dotyczyć aktualnej wartości opony pomniejszonej o ratę zużycia liczoną na bieżniku. Zastrzega się możliwość utraty gwarancji w przypadku eksploatacji opon w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem lub niezachowaniem wymogów technicznych eksploatacji, a w szczególności;

  1. Założenia opony o niższych niż dopuszczalne indeksach prędkości i obciążenia dla danego pojazdu oraz eksploatacji opony przy nieprawidłowym ciśnieniu.
  2. Uszkodzeń mechanicznych powstałych na skutek działania czynników zewnętrznych.
  3. Uszkodzeń powstałych w wyniku nieprawidłowego montażu lub demontażu opon.
  4. Złego stanu technicznego pojazdu (zła geometria, wadliwe hamulce, uszkodzone niesprawne zawieszenie, - inne mające wpływ na nieprawidłowe zużycie ogumienia).

Gwarancja jest ważna przez okres 24 miesięcy od daty zakupu i do głębokości 1,6mm mierzonej na punkcie pomiarowym TWI. W przypadku zakupu detalicznego prosimy o zachowanie paragonu z podanym numerem; transakcji. Paragon stanowi podstawę do roszczeń reklamacyjnych. W przypadku zauważenia wady, bądź uszkodzenia opony prosimy o niezwłoczny kontakt i dostarczenie wadliwej opony na obręczy koła. Do reklamacji przyjmowane są opony bez jakichkolwiek śladów napraw.

Dębica - opony dostawcze

Udzielona gwarancja obowiązuje przez okres 1 roku od daty wydania towaru Nabywcy.

Pirelli, Ceat, Courier

Firma PIRELLI gwarantuje dobrą jakość opony i zapewnia odpowiednie parametry trakcyjne przez cały okres jej eksploatacji w czasie 24 miesięcy od daty zakupu. Dystrybutor zapewnia rozpatrzenie w terminie do 14 dni każdej reklamacji i uznanie jej, o ile przyczyna była wada fabryczna. Ewentualne roszczenie gwarancyjne może dotyczyć aktualnej wartości opony pomniejszonej o ratę zużycia liczona na bieżniku. Zastrzega się możliwość utraty gwarancji w przypadku eksploatacji opon w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem lub niezachowaniem wymogów technicznych eksploatacji, a w szczególności;

  1. Założenia opony o niższych niż dopuszczalne indeksach prędkości i obciążenia dla danego pojazdu oraz eksploatacji opony przy nieprawidłowym ciśnieniu.
  2. Uszkodzeń mechanicznych powstałych na skutek działania czynników zewnętrznych.
  3. Uszkodzeń powstałych w wyniku nieprawidłowego montażu lub demontażu opon.
  4. Złego stanu technicznego pojazdu (zła geometria, wadliwe hamulce, uszkodzone niesprawne zawieszenie,
  5. Inne mające wpływ na nieprawidłowe zużycie ogumienia).

Gwarancja jest ważna przez okres 24 miesięcy od daty zakupu i do głębokości 1,6mm mierzonej na punkcie pomiarowym TWI; Karta gwarancyjna bez daty, Stempla i podpisu sprzedającego Jest nieważna. W przypadku zakupu detalicznego prosimy o zachowanie paragonu z podanym numerem; transakcji. Paragon stanowi podstawę do roszczeń reklamacyjnych. W przypadku zauważenia wady, bądź uszkodzenia opony prosimy o niezwłoczny kontakt i dostarczenie wadliwej opony na obręczy koła. Do reklamacji przyjmowane są opony bez jakichkolwiek śladów napraw.

Continetal, Uniroyal, Semperit, Barum, Gislaved, Viking

Continenlal Opony Polska Sp. z o.o. (Właściciel większościowych udziałów w firmach; UNIROYAL, SEMPERIT, GISLAVED, VIKING, BARUM)

  1. COP (Continental Opony Polska) gwarantuje ze wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt.21 pkt.6 i mogą być użytkowane w celach, do jakich są przeznaczone.
  2. Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
  3. Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
  4. Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
  5. COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.; a) dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon b) zwróci odpowiednią cześć ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
  6. Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu, gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI. Za wyjątkiem przypadków, o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony, przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru;
    1. procentowy wskaźnik zużycia opony, który zaokrągla się do pięciu procent
    2. średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
    3. głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach
  7. Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. Nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień, pkt.21 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
  8. Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
  9. COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z; nieprawidłowego przechowywania opon założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana użycie nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.) eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy) uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.) używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem przeciążanie pojazdu uszkodzenia obcym przedmiotem między dwoma kołami (koła bliźniacze).
  10. COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
  11. Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.
Bridgestone, Firestone, Dayton

Bridgestone/Firestone Sales Polska sp. z o.o. zapewnia wysoką jakość opon, dętek i ochraniaczy i udziela gwarancji według następujących zasad;

Bridgestone/Firestone w celu rozpatrzenia reklamacji.

  1. Gwarancja obejmuje tylko wady i uszkodzenia, które mogą być przypisane producentowi. Inne uszkodzenia spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub uszkodzeniami mechanicznymi nie będą rozpatrywane pozytywnie.
  2. Ostateczna decyzja uznania reklamacji będzie podjęta przez reprezentanta Bridgestone Firestone lub osobę upoważnioną przez Bridgestone/Firestone.
  3. Okres gwarancji, dla pełnego zwrotu (wymiana opony) dla wszystkich produktów wynosi jeden rok od momentu dostarczenia produktu do klienta. Aby to zapewnić, klient otrzymuje przy zakupie opony Kartę, którą musi przedłożyć w przypadku reklamacji. Jeśli opony zakupione wcześniej niż rok temu, ale nie później niż cztery lata od momentu produkcji są reklamowane i reklamacja jest uznana, będzie zastosowana tak zwana metoda częściowego zwrotu pozostającej grubości bieżnika (ustalonej według zużycia bieżnika). Pozostająca grubość bieżnika będzie dalej zastąpiona skrótem PGB. Data produkcji jest oznaczona na boku opony.
  4. W przypadku przerwania produkcji reklamowanego produktu, do rozliczeń będzie używany podobny produkt.
  5. Reklamacja lub częściowa rekompensata nie obejmuje jakichkolwiek przypadków opisanych poniżej; zniszczenie opon spowodowane niewłaściwym użytkowaniem tub przechowywaniem, opony zużyta poniżej minimalnej głębokości bieżnika (opony, których wskaźniki zużycia zostały odkryte), opony, które naprawiano, bieżnikowano, nacinano lub, które sa ponownie reklamowane, opony z niewłaściwie wypełniona Karta opony, zniszczenia wynikające ze złej geometrii ustawienia kół, nie wyważenia kół, wadliwych hamulców lub amortyzatorów, niewłaściwego ciśnienia, nadmiernego obciążenia opon, działania chemikaliów lub oleju, ognia, używania łańcuchów, wypadku lub kolizji, użycia opon w rajdach lub innych zawodach, używanie niewłaściwych opon w terenie, jazdy na oponie bez powietrza, celowego uszkodzenia, zniszczenia wynikające z uszkodzeń nawierzchni drogi, uszkodzenia wynikające z użycia niewłaściwych lub uszkodzonych felg.
  6. Rekompensata będzie przeprowadzona według następujących zasad; w przypadku uznania reklamacji opony kupionej nie wcześniej niż przed rokiem rekompensata będzie polegała na wymianie reklamowanej opony na nową. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy opony zakupionej wcześniej niż rok temu, ale nie później niż cztery lata od momentu produkcji, rekompensata będzie dokonana w formie pieniężnej, częściowo według zużycia bieżnika, tzw. metody PGB.
  7. Reklamujący jest zobowiązany dostarczyć opony, dętki lub ochraniacze do punktu serwisowego
  8. Opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone/Firestone powinny spełniać następujące warunki; wszystkie opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone/Firestone powinny być odpowiednio dobrane do warunków pracy, wszystkie opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone/Firestone powinny być montowane przy użyciu przeznaczonych do tego narzędzi i według odpowiednich schematów, standardy techniczne, tj. ciśnienie, obciążenie, prędkość oraz inne warunki powinny być zachowane, w kwestii oznaczenia opon i działania serwisu Klient może konsultować się ze sprzedawcą lub pracownikiem Bridgestone/Firestone.
Michelin, Kormoran, Kleber, BFGoodrich

Firma Michelin gwarantuje dobrą jakość opony i zapewnia odpowiednie parametry trakcyjne przez cały okres jej eksploatacji w czasie 24 miesięcy od daty zakupu. Dystrybutor zapewnia rozpatrzenie w terminie do 14 dni każdej reklamacji i uznanie jej, o ile przyczyną była wada fabryczna. Ewentualne roszczenie gwarancyjne może dotyczyć aktualnej wartości opony pomniejszonej o ratę zużycia liczona na bieżniku. Zastrzega się możliwość utraty gwarancji w przypadku eksploatacji opon w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem lub niezachowaniem wymogów technicznych eksploatacji, a w szczególności;

  1. Założenia opony o niższych niż dopuszczalne indeksach prędkości i obciążenia dla danego pojazdu oraz eksploatacji opony przy nieprawidłowym ciśnieniu.
  2. Uszkodzeń mechanicznych powstałych na skutek działania czynników zewnętrznych.
  3. Uszkodzeń powstałych w wyniku nieprawidłowego montażu lub demontażu opon.
  4. Złego stanu technicznego pojazdu (zła geometria, wadliwe hamulce, uszkodzone niesprawne zawieszenie,
  5. Inne mające wpływ na nieprawidłowe zużycie ogumienia).

Gwarancja jest ważna przez okres 24 miesięcy od daty zakupu i do głębokości 1,6mm mierzonej na punkcie pomiarowym TWI; W przypadku zakupu detalicznego prosimy o zachowanie paragonu z podanym numerem transakcji. Paragon stanowi podstawę do roszczeń reklamacyjnych. W przypadku zauważenia wady, bądź uszkodzenia opony prosimy o niezwłoczny kontakt i dostarczenie wadliwej opony na obręczy koła. Do reklamacji przyjmowane są opony bez jakichkolwiek śladów napraw.

Toyo, Nokian, Yokohama

Producent gwarantuje nienaganną jakość opon Nokian i zapewnia bardzo dobre warunki trakcyjne przez cały okres użytkowania. Zapewnia rozpatrzenie każdej reklamacji w terminie nie przekraczającym 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji ( z wyjątkiem przypadków, gdy opona musi być badana w laboratorium producenta) i uznanie jej, o ile przyczyną była wada wytwórcza. W przypadku uznania reklamacji i nabywca opon Nokian ma prawo do bezpłatnej wymiany ogumienia na wolne od wad. Gwarancją nie są objęte opony bez numeru serii oraz w przypadku stwierdzenia;

  1. eksploatacji w niebezpiecznych warunkach drogowych
  2. uszkodzeń mechanicznych takich jak; przecięcie, przebicie, uszkodzenie w skutek uderzeń o przeszkodę
  3. uszkodzenia celowego
  4. trwałego uszkodzenia/zużycia w wyniku eksploatacji przy nieprawidłowej zbieżności kół, niewłaściwym ciśnieniu w oponie, uszkodzonych obręczach, hamulcach
  5. uszkodzeń powstałych w następstwie wypadku drogowego, niewłaściwego zastosowania opony, zastosowania niewłaściwego rozmiaru dętki
  6. uszkodzeń powstałych na skutek nieprawidłowego montażu i demontażu opon
  7. uszkodzeń chemicznych
  8. minimalnej głębokości bieżnika mniejszej od TWI
  9. naprawiania opon

O ile wada opony jest widoczna tylko po napompowaniu oponę należy dostarczyć wraz z felgą, na której była eksploatowana. Gwarancja jest ważna przez okres 36 miesięcy od daty zakupu lub 60 miesięcy od daty produkcji, wyłącznie z dowodem zakupu. Reklamacje przyjmowane są opony bez jakichkolwiek śladów napraw.